söndag 8 januari 2012

Ännu ett vinterkort och några askar!

Jag har gjort ännu ett vinterkort men i lite annorlunda färger. Jag hade lite material med rosa/lila och tillsammans med det jättefina Dufex-kartongen med granar så blev det ett kort. Det ser väldigt rosa ut på bilden men i verkligheten är det mer åt det lila hållet.

Jag gör ofta askar av spillpapperbitar. De är perfekta om man ska ge bort nåt litet, typ ett smycke. Här har jag gjort en "kill-ask" och en "tjej-ask". Killasken har ett läckert döskallepapper och en döskallebrad, användbart inte bara när det är halloween. Tjejasken har ett Dufexmotiv i silver som jag färglagt delvis och sen limmat på mossgummihjärta och lite fina paljetter och bling. Runt kanten har jag satt en fin bård från Laura Ashley.



Marmils Webshop

1 kommentar: