måndag 27 februari 2012

Minialbum med Laura Ashley!

Hej igen! Nu är det min (Pippins) tur att blogga här hos MarMils. Jag har gjort ett minialbum med bara papper från Laura Ashleys underbara pappersserie Love Song. En del av pappren har sammetstryck, t ex pappren jag använt till fram och baksida. Finns till mycket bra pris i shopen, så kolla där. Jag har också använt brads, rubons, bokstäver, självhäftande textilband och 3D-stickers från samma serie. Det ger ett väldigt genomarbetat intryck. Det blir rätt många bilder, då jag tagit en bild på framsidan, en bild på baksidan och en per uppslag.
Här framsidan med papper med sammetstryck. Blomman har jag också stansat ut med Laura Ashley-papper. Kolla in den jättevackra braden i mitten av blomman i samma serie.

Här nästa uppslag med vänstersidan med samma papper som framsidan. Kanten är dekorerade med ett självhäftande textilband med samma mönster som pappret. Högersidan har ett blått papper med sammetstryck. Jag gjorde en liten ficka man kan stoppa ner en tag i.


Nästa uppslag har jag också sammetspappret på vänster sida. Där satte jag även en 3D-sticker och självhäftande bokstäver. På högersidan har jag ett lantligt rutigt papper i röd/rosa och vitt. Där har jag stämplat med Laura Ashleys clearstamps med en bårdstämpel. Jag har också använt bokstäverna här.


Nästa uppslag. Som ni märker har jag vikt pappren så jag får samma papper på både fram- och baksida. På vänstersidan har jag använt clearstampsen igen. Jättevackra blommotiv. På vänstersidan är det ett vackert blommigt papper i teal och blått. Här gjorde jag en snedficka där man kan stoppa nåt och dekorerade med bokstäverna igen.


Nästa uppslag. Här på vänstersidan har jag kombinerat det blå pappret med det rutiga. Pappren i serien passar ihop perfekt i färger. Högersidan har ett papper med ett underbart magnoliamönster. Jag gjorde här en remsa dekorerad med bokstäver som håller fast tagen. 


Femte uppslaget. På vänstersidan har jag gjort som en liten port man kan öppna och skriva nåt i. Kanten har självhäftande textilband som dekoration. Stängningen är ett par små bads med ett band man binder om. Högersidan har ett underbart sammetstryckt papper i beige och vinrött. Här har jag dekorerat med ett självhäftande textilband som tillhör serien samt bokstäver.


Sista uppslaget. Vänstersidan har det beige/vinröda sammetspappret igen. Där har jag också använt en 3D-sticker som hållare till tagen. Tagen är dekorerad med jättefina sammetsrubons tilhörande serien. 
Högersidan har ljusgult papper med sammetstryck av underbara vinröda blommor.


Till sist baksidan.



Materialet finns förstås att köpa hos Marmils Webshop

http://lauraashley.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar