torsdag 17 maj 2012

Minialmum till vovven


Detta roliga set med papper, chipboardfigurer, brads & annat fick bli stommen till ett minialbum om en hund i bekantskapskretsen.
Först skar jag cardstock i 6x6. Sedan skar jag det mönstrade papperen något mindre & fäste det på cardstocken. Jag gjorde 6 st albumsidor.

Här är smakprov på några av de saker som kommer användas som dekorationer i albumet.

Fram & baksidan gjorde jag av cremefärgad cardstock. Alltihop bands ihop med min Bind-it-all maskin till ett album.
Framsidan dekorerade jag med en gullig hundkoja & papper med tassavtryck.

Så här ser sidorna inuti ut innan bilder & dekorationer är på plats.

I nästa inlägg visar jag albumet i sin helhet, dekorerat & klart.

Vill du också göra något till din lilla hnd så finns allt du behöver i Marmils Webshop

1 kommentar: