måndag 17 mars 2014

Våren är här...


... eller just nu vet jag inte om den är det, det blåser, snöar och är riktigt kallt ute! Tänk om man hade all tid och ork i världen, då skulle jag nog sitta och skapa något dagarna i ända... Nu är det inte riktigt så, efter man jobbat, hämtat två små busiga barn från förskolan, lagat mat, badat de och lagt de i säng så finns inte så mycket tid kvar av dygnet (definitivt ingen ork), därav min frånvaro på inlägg här hos Marmils, hoppas ni har förståelse och kan förlåta mig...

Häromdagen plockade jag fram min "MarMils" låda där jag har alla mina saker samlade och gjorde dessa kort;


Här valde jag att inte ha några dekorationer, tycker att rospappret är så vackert att några ytterligare dekorationer skulle göra kortet "rörigt". Grattis-texten har jag stansat ut från samma cardstock som jag har som kortstomme, men för att markera det lite hade jag lite rosa chalk i kanterna... Kanske detta blir ett kort till svärmor på "Mors Dag"? 


Här kommer ännu ett kort, detta tänkte jag ge till en ny familjemedlem i släkten. Jag ville inte ha för mycket dekorationer på det heller, med tanke på att de små liven är duktiga på att pilla, suga och få i sig saker de inte ska få i sig ;) Allt material på de båda korten hittar du givetvis i Marmils Webshop

Nu hoppas jag inte att det dröjer lika länge innan jag visar er några fler kort med material från Marmils! Jag hoppas att jag är på väg upp ur pysselsvackan jag befunnit mig i de senaste månaderna, men jag lovar inget - jag tar en dag i taget... 

Är det någon mer som känner igen sig, att man skulle vilja ha fler timmar på dygnet för att hinna med att pyssla också? Eller göra något annat som man brinner för?

På återseende! :)

1 kommentar:

  1. Absolut känner jag igen mig! Sånt är livet... tack för de gulliga korten!!

    SvaraRadera