onsdag 1 april 2015

Dags för lite Inspiration...

Vi börjar med kortet!
Marmils lagerför inte stämplar, men jag ville visa hur fint det blir med hennes produkter
 när man kompletterar dessa med en stämpel. 
Det är ju upp till var och en hur man vill göra.



Som bakgrunds papper har jag valt designer cardstock från g.c.d studios
som heter #328 Lotus från Zen Garden Collections.
Använde en die cut till det andra papperet och det är från Crafty Bitz.
Lövet med pärlorna kommer i från Petalo Botanica Collection 
och heter "Spring Berry Clusters" pink.
Sedan här vi de större blommorna där även de kommer från Petalo
Floral Embellishments: Chantilly Collection Mixed Blooms Lilac/Purple.
Helt underbara, som ni ser så lyfter de färgen stämpeln har i håret!!
Från Petalo kommer också de mindre blommorna och bladen,  
Flora Doodles "Velvet Hydrangeas"i färgen Cream
Sist men inte minst det vackra bandet med 
paljetter och strass i metallic färg från Deco


Återanvänt kan ju aldrig blir fel...
Här är en blom box som jag dekorerat
Så såg den ut...


Blommorna såg ut så här när jag började



Då blommorna var vita så kan man ju färga in dessa allt efter tycke och smak!
Jag valde att gå i blå toner då asken är i mörkt metallic blått.
Har färgat in dessa med Chalks, (mina var pastell färger)
Så enkelt och snyggt att få precis den färgen man vill ha!
Sedan blev det även lite bling  i mitten. (ingår i asken)
De små aprikosa blommorna från Petalo och "Flora Doodles"  
heter "Jeweled Florettes"
Som avslutning har jag fäst ett glittrigt turkost band runt locket.
Behåll den själv eller ge bort med något skoj inuti
kan ju vara istället för påskägg!!

Nu vill jag önska Er alla en riktigt Glad Påsk!!

Kramizar K8

Alla produkter hittar ni givetvis i shopen

2 kommentarer: