fredag 2 mars 2012

Mer Dufex!

I mitt DT-paket kom det även fina Dufex-papper med lite mer manligt motiv. Så det blev ett par manliga kort.
Det första kortet i 10x15 cm format har ett 3D-motiv med en bil. Där har jag också använt en cardstock med embossade blad som var så snyggt så jag ville inte dölja det med mönstrat papper. Jag har istället dekorerat med blommor av olika slag samt guldbård (peel-offs) och utstansade bokstäver i guldglittrig kartong.

På nästa kort är motivet en motorcykel i 3D. Jag fick också med utstansade blommor i en färg som passade perfekt till motivet. Jag lade dem lager på lager på en minibrad, sprayade med vatten, skrynklade ihop dem, vecklade ut dem lite och lät dem torka. Jag tycker såna blommor är jättefina. Jag använde också ett rutigt papper som bakgrund som jag tyckte passade ihop med motivets färger och lite minibrads som dekoration.



Det var allt för idag, men missa inte att gå in i Marmils Webshop och kolla allt fint där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar