söndag 4 mars 2012

Våriga enkla kort!

Här kommer veckans sista inlägg från mig. Jag har gjort ett par lite enklare kort i härliga våriga färger. I mitt senaste DT-paket fanns fina papper från Dovecraft i serien Wild Blossom. Fina prisvärda papper som du hittar i shopen. Jag valde att inte sätta alltför mycket dekorationer på pappren eftersom de är så fina i sig själv.
I mitt paket fick jag även en rulle med powertape, en dubbelhäftande tejp som är riktigt hållbart. Jag använde den till att sätta fast blommor och dekorationer med och allt sitter verkligen stenhårt med det. Jag tycker att den funkar minst lika bra som gluedots, så den är verkligen värd att testa. Finns i shopen.
I DT-paketet hittade jag ett par ark vellum, ett orange och ett grönt och sen sammetspulver. Och jag gillar ju att testa nya saker, så jag tänkte, varför inte kombinera dessa. Så jag satte dubbelhäftande tejp på vellumen och stansade ut blommor och blad. Sen doppade jag dem i glittrigt sammetspulver. De blev väldigt läckra tycker jag. Lite mer skira än om man gör likadant med papper. Jag satte fina brads i mitten av blommorna och satte även några hydrangeablommor på kortet samt stansade ut grattis av orange papper.


Nästa kort är ännu enklare. Jag hade satte ihop flera tygblommor från Petaloo med en fin brad i mitten och satte i mitten på kortet tillsammans med en fjäril. Sen stansade jag ut grattis ur rosa cardstock och satte längst ner och så var kortet klart. 




Materialet kommer från Marmils Webshop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar