onsdag 18 april 2012

Grattiskort med exploding box!

Här kommer mitt nästa inlägg, som är ett födelsedagskort med en presentbox.
Jag har igen använt papper från den fina serien Wild Blossom från Dovecraft, denna gången med rosa blommor och fjärilar. Jag använde en bit orange vellum för att skära ut en doily och satte en härlig blomma från Petaloo i mitten. Bladen är grön vellum som jag lagt grönt glittrigt sammetspulver på. Sen stansade jag ut lite rosa fjärilar också som dekoration. Jag använde rester av de orange bokstavsstickersen och satte på grön cardstock och satte sen texten på 3D-kuddar.


Jag gjorde också en exploding box till kortet. Samma cardstock och mönstrade papper och en till Petalooblomma och några blad.

När man öppnar boxen poppar det ut fjärilar, som jag satt på bitar av genomskinlig plast. I mitten har jag satt en liten presentask där man kan lägga exempelvis nåt smycke.
Materialet hittar du förstås hos Marmils Webshop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar