måndag 16 april 2012

Nya Dufex-kort!

Nu är det min, Pippins, tur igen att blogga en vecka. Här kommer mina första alster, och vad kan det vara om inte lite Dufex. Jag tycker det är jättefint med 3D-motiven som Dufex har och så smart. Det är redan förskuret så man slipper hålla på med en sax och klippa själv. Dessutom är själva motiven jättefina också.
Först ett roligt motiv med en kille som kör bil. Jag hade ett papper som jag tyckte passade bra i färgerna och en badge som jag satte på en orange blomma, det blev nästan som en sol. Jag satte motivet precis ovanför ett grönt band och sen några orange bokstavsstickers längst ner. Jag ritade med en svart penna runt bokstäverna så de skulle synas lite bättre. Några bling i hörnen.

Sen gjorde jag ett kort med hundmotiv. De är så söta där de sitter under paraplyet. Jag använde Dovecraft papper till bakgrunden och några chipboardmotiv i samma serie som dekoration. I övre hörnet satte jag en rosett med en blingbrad. Det fanns en minibild av samma motiv med på arket så jag använde den att göra en presenttag. Jag hade kvar en bit av det mönstrade pappret också, så jag använde det till tagen. Sen en chipboardfjäril och en blomma som dekoration.



Titta in i butiken, där finns materialet som jag använt. Marmils Webshop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar