fredag 6 april 2012

Sneak peek

Idag blir det en förhandstitt på det album jag håller på med.
Utgångspunkten är dessa härliga papper med cupcake-tema från Dovecraft. Papperen är 8x8 , och jag valde ut tio st till mitt album.



Detta papper med nio bilder på klippte jag ut för att senare använda som små tags.

Albumsidorna limmades ihop två och två med mönstret utåt. Sedan tillverkade jag fyra små fickor som används för att sätta ihop sidorna till ett album.
På båda sidor kan man stoppa i något, t.ex en tag.

Tejpen fästs någon mm in på fickans baksida. Genom att inte fästa ända ut så ger det utrymme för expansion och gåt lättare att öppna när albumet är ihopmonterat.

Så här ser det ut när fickan är monterad på ett uppslag.

Jag gjorde två vita och två rosa fickor. Utmaningen blir att använda detta album till mina två pojkar, trots de något tradionella tjejfärgerna.

Mer om albumet kommer i nästa inlägg.
Glad pysselpåsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar