måndag 15 december 2014

Snart jul!

Pippin här och jag har gjort lite julkort som inspiration och visa lite nytt som finns hos MarMils.
Det har ju precis varit tredje advent och hög tid att börja skicka julkorten. Jag har gjort några med Dufex-motiv och som vanligt är det supersvårt att visa hur fina de är i verkligheten. De har ju ett fint folieskimmer som är omöjligt att fånga med kameran.
Jag har också fått prova en jättekul nyhet, pennor från Wink of Stella. Ni som har vattenpennor kommer att känna igen er direkt. Tekniken är som en vattenpenna, men med färg i behållaren och ett fantastiskt fint glitter och skimmer. Även det svårt att fånga med kameran. Men ni får tro mig, det är verkligen fantastiskt. Jag har provat den på olika material, funkar superbra på papper förstås, jag använde den på pappersblomman längst ner och den rosa kanten på bakgrundspappret, men jag testade också på en tygblomma (blomman längst upp) och det funkade perfekt och sen testade jag att färga in en metallbrad som jag ville få i rätt färg. Det tar en liten stund att torka med resultatet var perfekt. Jag lade på två lager. Jag testade också att måla med den på en jultextstämpel och sen stämpla och det funkade också.
Så passa på att beställa Wink of Stella-pennor, det är specialpris om du köper två i shopen. Klicka här för att komma till shopen. Det är det sista kortet som jag använt pennan på.





Här är en länk till shopen, bara klicka på Marmils Webshop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar