lördag 6 augusti 2011

Kort med många sidor.

Många papper har mönster på båda sidor och jag tycker ibland att det är lite synd att bara använda ena sidan. Här har jag därför provat att göra ett "never-ending-card". Tidigare när jag gjort dessa kort har jag använt mig av en cardstock som stomme och sedan klistrat på olika
mönstrade papper. Denna gång använde jag mig av de mönstrade arken direkt som stomme. I detta fal använde jag mig av två 15 x 15 cm bitar (som jag sedan delade) och jag valde två olika mönstrade papper.
Det var enklare att använda de mönstarde pappsarken direkt och sedan var det klart att "dekorera" sidorna på en gång. Här är "framsidan" av kortet. Texten och hörnmönstret är stämplat med clearstamp, sedan har jag satt på ett sammetsband. Pappret hade redan blommor men jag valde att sätta dit några extra blommor.
Här har jag öppnat kortet och man kan se baksidan av de två mönstrade papperna. Här har jag gjort en cirkel att skriva i. Jag satte även dit några blommor och några DewDrops. "Friends-for-LIVE"-rutan är också en clearstamp från samma set so de andra stämplarna.
Här är kortet vikt ännu en gång.......
Här är kortet vikt ännu en gång och sedan kan vikas..... och vikas...... och vikas
Här är "baksidan" av kortet och man kan se det andra mönstrade pappret.

Allt material från

1 kommentar: