söndag 23 december 2012

Fler julkortsidéer!

Julafton imorgon, man kan ju inte tro att det är sant. Tiden går så otroligt fort. Nu har även vintersolståndet varit och dagarna blir längre och längre. Det känns skönt. Här kommer några sista julkort så här dagen innan julafton. Materialet är förstås från Marmils.
De två översta korten är med Dufexmotiv. Lite svårt att fotografera dessa, för ytan är väldigt glänsande. Man ska se dem i verkligheten, de är otroligt fina.


Här ännu ett enkelt gjort kort. Jag fick i mitt DT-paket lite julstickers som jag använt här. En rolig liten snögubbe i filt och lite glansiga gran och tomtestickers. Jag gjorde som ett jullandskap på vit cardsstock med lite snösluttningar som jag duttat med blå stämpelfärg. Sen satte jag dit granar, tomtar, stjärnor och några julkulor i hörnet.



Materialet jag använt finns förstås i Marmils Webshop. ta en titt vetja.

1 kommentar: