torsdag 24 november 2011

Fler julalster!

Jag har gjort lite fler alster till jul.

Först ett julkort med tillhörande tag. Jag fick jätteläckra papper från Dovecraft Smirk i mitt paket, som blev ett sött kort. Jag har dekorerat med ett glittrigt hjärta i mossgummi, ett fint band med en tag på där jag stansat ut god jul och några fina julblommor. Tagen går i samma stil med mossgummihjärta, band och utstansade bokstäver.


Sen gjorde jag ett julkort i trapetsstil. En ny läcker typ av kort, där man har tre cirklar (eller annan form) i tre storlekar, som man sätter ihop med brads i kanten. På första bilden ser ni kortet ihopvikt och på nästa bild utfällt. Jag har satt ett band på den minsta cirkeln så att man kan hänga upp den. Jag har använt ett Dufex-motiv på den största cirkeln, fina små självhäftande granar på nästa och en fantastisk glittrig snöstjärna på den minsta. Där har jag också satt utstansade bokstäver. Sen har jag också hängt en jättesöt klocka i metall i den största cirkeln.



Nästa alster är en julklappstag där jag använt en spillbit av ett fint julpapper från SEI. Sen har jag dekorerat med en filtgran där jag limmat söta paljetter, och två jättesöta pepparkaksfigurer. Jag har stansat ut bokstäver i guldglittrig kartong och limmat på, tillsammans med fina röda blingblommor. Längst upp har jag en tofs av olika band och fibers.


Jag hade lite spillpapper av cardstock kvar, så jag skar till dem och gjorde småkort av dem, som man kan ha till exempel till julgrupper eller julblommor som man ska ge bort. Eller kanske hänga på en flaska glögg. Jag limmade bara på Dufex-stickers på framsidan och plötsligt såg de väldigt exklusiva ut.


Till slut har jag gjort en juldekoration att hänga i ett fönster eller granen. Jag använde min Cuttlebug och stansade ut sex stycken rundlar med fin kant av Dovecraft Smirk-papper. Jag vek de på mitten och limmade ihop dem och dekorerade med silvrigt glitterlim.



Detta var allt för mig för denna gång. Gå gärna in i shopen Marmils Webshop och kolla allt fint som finns där, inklusive materialet jag använt till mina alster. Det är ju dessutom utökad rea just nu, så passa på.
Vi ses igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar