måndag 21 november 2011

Nu är det jul igen!

Nja, förresten, inte riktigt jul, men hög tid för julkort, och det är det som jag, Pippin, koncentrerat mig på denna vecka.
Här kommer några. Jag fick helt underbara Dufex-ark med julmotiv i mitt DT-paket och dem har jag använt här. Först ett set med kort, tag och presentask med det jättefina röda pappret från SEI. På kortet har jag använt ett Dufex 3D-motiv samt en Dufexbård och 3D julhälsning, samt dekorerat med julblomma och band. Tagen har en Dufex-stickers som motiv samt en lykta. Julhälsningen har jag stansat ut av resterna av Dufex-arket. De är väldigt fint skimrande. Till asken använde jag spillpapper av samma ark, dekorerade med ett lite mindre Dufex-motiv och lite band.


Jag har också gjort ett stafflikort med Dufex-motiv. Jag är väldigt förtjust i stafflikort. De är enkla att göra men väldigt effektfulla. Här har jag använt ett annat vackert julpapper från SEI samt outlinesticker i guldfärg som bård. Lite fina blommor och ett fint glansigt textilhjärta fick det också bli. Visst är den söta nallen helt underbar!
 

Här ser man insidan av kortet, där jag använt granbrads som stopp för det övre kortet. Jag stansade också ut God Jul av cardstock.



Materialet hittar du förstås hos Marmils Webshop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar