söndag 8 maj 2011

Äntligen är DT klar att presenteras!

Så var det äntligen dags att presentera mitt Design Team som jag är så glad och stolt över att ha fått ihop. Det är stor variation på erfarenheten och stilerna men det är en del av MarMilS filosofi att visa att det faktiskt går att scrappa utan att det kostar skjortan, utan att man måste följa en massa regler och måsten utan det är bara att dyka rätt ner i högen o börja skapa. Det ska framförallt vara kul och avkopplande!

Först ut varje månad är Pia alias Pippin vars fina alster ni redan kan njuta av här på blogen :-). Pia är 54 år o bor med i Södra Lappland med sin familj. Hon har pysslat med något sedan 10-årsåldern och provat på en hel del på vägen. Nu har hon landat i scrapbookingen. Vi välkomnar henne på hennes första DT-uppdrag.

Sedan har vi Åsa som också pysslat sen barnsben och även hon har hunnit prova på lite av varje på vägen. Hon gillar det lite udda, att använda annorlunda material osv. Precis som jag själv följer hon inte alltid alla regler och mallar. F.n. pluggar hon och finner avkoppling i scrappandet. Också Åsa är ny som DT-medlem.

Nästa på tur är Annika som är 42 år och bor med sin familj på landet utanför Oskarshamn. Annika är den mest erfarna av teamet och har andra uppdrag parallellt. Hon är mycket aktiv och har tom blivit publicerad! Utöver scrappandet gillar hon att fota o jobba i trädgården.

Så har vi Anncatrin alias "babbalalla". Hon är 32 år och bor i Kristinehamn med sin familj. Hon arbetar på Apotek som receptarie. Hon har scrappat sedan 2007 och är främst en kortmakare men har börjat göra LO:or mm. Hon gillar utmaningar och vi välkomnar även Anncatrin till hennes första DT-uppdrag.

Sedan är det Victorias tur. Hon är 32 år och bor med sin familj på landet i Segerstad, strax utanför Karlstad. Victoria är en stor djurälskare och arbetar till vardags som sjuksköterska. Hon har viss DT-erfarenhet och har bl.a. uppdrag för Svensk Scrapbooking-forumet. Hennes stil är hennes egen och jag hoppas att hon kommer att att få många att våga släppa loss lite mer med färg och mist!

Även Frida finns i Värmland, närmare bestämt i Filipstad där hon bor med familj och husdjur. Hon är en energisk person som arbetar som förskollärare - därav hennes alias "Pysselfröken" :-). Hon har scrappat i 7 år och gillar den romantiska stilen. Frida har DT-erfarenhet och har ett uppdrag parallellt med oss.

Sedan kommer signaturen "Sola Papp" då och då att gästa bloggen och lägga upp några av sina alster. Sola är nybörjaren i gänget och har scrappat kort till husbehov i ca ett år.

Så är det jag själv som då o då kommer att bidra med ett eller annat alster och någon gång emellanåt kommer vi att ha någon mer gäst DT. Jag är i första hand kortmakare och du kan läsa mer om min "pysselhistora" på hemsidan www.marmils.se. Men också jag har pysslat i många år och hunnit med att prova på många hobbies på vägen... Jag är snart 51 år och bor med mor o vovve i Karlstad där jag driver MarMilS när hälsan tillåter... Jag är en stor djurvän och trivs i naturen där svampplockningen på sensommaren är en av mitt års höjdpunkter!

Det är min förhoppning att det här teamet kommer att inspirera många och kanske få en och annan att börja scrappa och upptäcka hur kul det är! Som ni ser är vi ett ganska stort gäng så det gäller att kika in här på blogen ganska ofta :-)) - ni är varmt välkomna både hit och till shopen!!

En sak om nästa veckas tema som är svart/vitt/rött och rosa - de varorna finns endast att köpa i det kit jag har i shopen! Välkomna att fynda!


Marmils Webshop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar