söndag 22 maj 2011

DT-Frida bloggar

Hej!

Idag visar jag två födelsedagskort och ett litet tackkort.
Det här med 3-D motiv är helt nytt för mig. Här har jag knåpat ihop ett kort av vit cardstock i storlek 10 cm*14,5cm, mönstrat papper och 3D-motiv, Dufex Decoupage Age Toppers.

Nu över till nästa kort

Även detta kort är i storlek 10cm*14,5 cm och basen är gjord av vit Cardstock. Det söta mönstrade pappret heter Scenic Route, Surprise, Skyview Drive. Jag har använt baksidan av det till stjärnan. Siffran 6 kommer från Dovecraft Glitter Alphabets. Runt kortet och runt stjärnan drog jag streck med svart journalingpenna.

Efter allt födelsedagsfirande kan det vara bra att ha ett tackkort. Här är en enkel variant.
Har har jag gjort ett lite mindre kort av naturvit cardstock och baksidan på Scenic Route, Surprise, Skyview Drive. Jag rundade ett av hörnen på cardstocken samt det mönstrade pappret med en stans och rev den ena sidan av det mönstrade pappret istället för att skära. Jag stämplade texten (men det går lika bra att skriva den för hand) och limmade fast på cardstocken. Slutligen knöt jag fast ett organzaband i överkant på kortet.

Det var allt för denna gången. Hoppas att jag har lyckats locka fram pyssellusten. Ni hittar materialet i shoppen.

/DT-Frida

1 kommentar:

  1. Jättefina alster du gjort. Kortet med 3D-motivet blev väldigt vackert.

    SvaraRadera