tisdag 14 juni 2011

Akrylfärger

I dagens inlägg ska det handla om akrylfärg.
På layouten nedan har jag använt en egen "glimmer mist" som jag blandat ihop av vatten och några droppar akrylfärg. Hos Marmils hittar du akrylfärger i regnbågens alla färger!
Jag har också målat en tjock ram med vit akrylfärg runt kortet, samt på spetsen och knapparna.
Då fäster den sprayade färgen snyggt ovanpå.




Spetsarna och knapparna limmade jag fast med decoupagelim. Det använde jag också för att måla på kortet så det får en hållbar yta.



I nedre hörnet samlade jag blommor, knappar och lite annat smått & gott. Allt sprayades eller målades med akrylfärg. Jag har hållt mig till en rosa och en turkos färg.

De flesta blommor var vita från början. Basen är ett vitt cardstock från Bazzil.

De rosa klammrarna är från Dovecraft.


Nu utmanar jag er att måla och spraya loss med akrylfärger!




2 kommentarer: