måndag 6 juni 2011

Kuvertkort

Nu var det min tur att blogga igen.
Det första alstret jag ska visa är ett "kuvert" kort. Basen har jag skapat av svart cardstock.
Jag har sedan klippt ut en rundel av röd cardstock och på sidorna av denna har jag satt små utstansade cirklar ( mönstrat papper från Scenic route ).
Den söta lilla fågelbilden har jag hittat på en gratis sida på nätet.

Sedan har jag placerat ett par blommor nertill. I dessa har jag satt i brads ( helt ljuvliga , eller hur!! ).

Och här en bild på insidan av kuvertkortet. Jag har även där använt mig av samma mönstrade papper som jag klippt med en figursax för att få lite "liv" i kanterna.
Även här på insidan har jag satt en liten fågelbild. Jag har stansat ut en bård som jag klistrat ett organzaband med härliga swirlar på.

Som vanligt finns all material hos Marmils Webshop!

Ha det så bra i värmen! // Annika

Marmils Webshop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar