lördag 4 juni 2011

Sommar och semester 2

Detta med Dufex är en ny bekantskap för mig. Det finns i många olika varianter. Först här en härlig på en cykel i blomhavet, den riktigt andas sommar. Jag blev så förtjust i det kortet. Skulle kunna tänka mig att ha det som en tavla. Jag gjorde därför det som ett stafflikort så att det kan "stå upp".


Använde mig av grön Cardstock, överst har jag satt ett organdyband i orrange samt en fjäril. Jag har använt två brads som "stopp" så att kortet inte faller ihop. Har sedan satt dit några blommor med mina favoriter Dew Drops i mitten.





Sedan har vi Dufex 3D "Beach". Här gjorde jag en diamantvikning för jag ville att även detta kort skulle kunna "stå upp". Lite svårt att så på bilden att det är 3D, men det blir en helt annan känsla i verkligheten. (Har du inte provat på 3D kan jag rekommendera det. Det är bara att följa numreringen så att bilderna kommer i rätt ordning :-)



Dufex 3D arket har många olika delar som man kan kombinera på olika sätt. ("Guldkanten" på kortet har jag skurit ut ur det som blev kvar av arket när jag tagit bort alla delar)





Detta material och mycket annat hittar du hos Marmils Webshop


/Åsah

2 kommentarer:

  1. Jättefina kort! Kul att du gillar Dufexen, jag tycker det blir så fint med den.

    SvaraRadera