söndag 5 juni 2011

Sommar och semester 3

När jag tänker på sommar och semester, så tänker jag böcker , böcker och böcker. En bok på en solig strand eller inomhus en regnig dag och då behöver man ju ett bokmärke. Ett bokmärke kan se ut på många olika sätt. Hur ser din favorit ut?




Här har jag ritat upp två hjärtan, ett större och ett lite mindre, klippt ut och limmat ihop dem. Skurit i nedkant av det mindre hjärtat så att jag kan trä det på boksidan. Dekorerat med nyckelpigestickers Mrs Grossman. (Det finns många olika stickers i butiken.)



Här har jag gjort ett hörnbokmärke i grön Cardstock och satt på en DCWV chipboard.



Här har jag också dekorerat med stickers Mrs Grossman och använt organdyband.



Här har jag mossgummifigurer som jag satt organdyband emellan. I det hjärtat som är under boken har jag skurit två hål i och trätt igenom organdybandet, vilket gör att bokmärket får justerbar längd och passar alla böcker.



Sedan var jag bara "tvungen" att sätta dit två Dew Drops.



Materialet hittar du hos Marmils Webshop


Tackar för denna gång och önskar er en fin sommar och semester.

Åsah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar