torsdag 23 juni 2011

Pappersdamen bloggar








Idag tänkte jag att jag skulle vi sa lite olika enkla "blommor" man kan göra själv.

Du har säkert en mönstersax liggande som du nästan glömt bort - ta fram den o klipp lagom stora cirklar av tex tidningspapper, gamla boksidor, vanliga påsar (bruna eller vita) - jag har här använt tidning, bok o ett papper från blomsteraffären, brunt ÅV med lite liljor på.

Så här tex kan det bli. Sedan knycklar man ihop alla till små bollar.

Sedan öppnar du upp bollarna och tar några i taget o limmar ihop dem. JAg brukar ta min lilla limpistol till detta, det går snabbt. Nu har du din blomma o nu ska den slutbehandlas. Du kan färga kanterna inka kanterna, chalka dem eller mista blomman. Jag brukar ta lite mist o lite ink.

Det du kan göra nu är att knyckla ihop blomman lite inåt för formens skull. Annars återstår att göra en bas och smycka att den. Som bas brukar jag ta liten bit av min dubbelhäftande plast (finns i shopen).

Sista är att sätta på en valfri blommitt. Du kan ta en knapp eller en stor paljett som jag gjort (finns också i shopen) :-). Du kan också välja brads eller knappar och då behöver du inte limma men tänk på att torka av dem om du mistar efteråt.
Det var allt för idag - hoppas ni har nytta av denna praktiska o billiga blomstervariant. Imorgon dagen till ära ska jag visa en riktigt somrig LOA. Ledsen att all text hamnade under bilderna o inte mellan - är inte så haj på detta ännu... men ni förstår säkert ändå!! Ha en trevlig midsommar allihopa!


Marmils Webshop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar